Veelgestelde vragen en extra informatie

Over de producten
 
Zijn de mineralen altijd helemaal natuurlijk?
Niet altijd. De meeste mineralen hebben van nature erg mooie kleuren en tekeningen, maar soms worden ze bewerkt om de kleuren of patronen mooier uit te laten komen, te doen alsof het een betere kwaliteit is of om een compleet ander materiaal te imiteren. Dit kan onder andere worden gedaan door middel van (bij)kleuren, verhitten, bestralen, coaten of samenpersen. Voor zover we dit weten of vermoeden, zetten we dat er altijd bij (onder de knop “meer info”), maar we kunnen het helaas nooit met 100% zekerheid garanderen.
 
Hoe weet ik hoe groot de producten zijn?
Bij alle kralen wordt het formaat vermeld in de titel. Bij ronde kralen wordt alleen de diameter gegeven, wanneer ze anders van vorm zijn, worden de lengte, breedte en dikte vermeld. De lengte van de strengen kunt u vinden onder de knop “meer info” die steeds onder elke foto te zien is.
 
Zijn alle producten exact hetzelfde?
Nee, het gaat hier over natuurproducten, deze zijn nooit 100% hetzelfde en er kunnen altijd kleine oneffenheden voorkomen. We proberen alle artikelen zo goed mogelijk te fotograferen en proberen ze niet mooier te laten lijken dan ze al zijn. Ondanks dat kan het voorkomen dat de kleuren net iets anders uitvallen dan op de foto. We zullen proberen dit zo veel mogelijk te melden in het “meer info”-scherm. Daarnaast zijn veel van de kralen die we verkopen handgeslepen waardoor er vaak wat variatie in vorm en formaat te zien is tussen de verschillende kralen.
 
Wat als een product niet meer op voorraad is?
We doen ons best om de voorraad zo goed mogelijk bij te houden op de website. Helaas kan het voorkomen dat een product net is uitverkocht. We vragen hiervoor uw begrip en zullen ons best doen een vervangend product te leveren of u krijgt uw geld terug. U krijgt dan zo snel mogelijk bericht met de beschikbare opties.
 
 
Bestelling, betaling en levering

Wat is de levertijd?
Nadat we de betaling hebben ontvangen, worden de artikelen binnen 1-3 werkdagen verstuurd. Mochten er onverwachte omstandigheden zijn waardoor dit niet mogelijk is, zullen we contact met u opnemen. Wanneer de bestelling op de post is gedaan krijgt u een mailtje en zou het binnen 1-2 werkdagen bezorgd moeten worden.

Wat zijn de verzendkosten?
De standaard verzendkosten zijn €3.75 per bestelling, ongeacht het gewicht. Wanneer het bestelbedrag €50.00 of hoger is zullen wij de verzendkosten voor onze rekening nemen. Deze verzending is niet aangetekend.
Wilt u uw bestelling aangetekend laten verzenden? Dan zijn de kosten €8.30 per bestelling. U kunt dit aangeven tijdens het bestelproces. U kunt uw bestelling ook naar andere EU-landen laten versturen, de kosten hiervoor zijn €7.50. Wilt u uw bestelling ergens anders naar toe laten sturen (buiten de EU) kunt u ons altijd even een mailtje sturen, dan kijken wij wat we voor u kunnen betekenen.

Hoe kan ik betalen?
U kunt vooraf betalen via iDEAL (€0.25 per transactie) of PayPal (€0.35+3.4%). Daarnaast kunt u het bedrag ook overmaken naar rekeningnummer NL96KNAB0257742891 t.n.v. A. Dangremond onder vermelding van het bestelnummer.
 
Binnen hoeveel dagen moet ik betalen?
Wanneer u er voor kiest om het bedrag zelf over te maken dient uw bestelling binnen 10 dagen betaald te worden. Als de betaling na deze periode nog niet binnen is, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. De bestelling wordt pas verzonden nadat de betaling is ontvangen.
 
Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?
Omdat wij vallen onder de kleine ondernemersregeling (KOR) van de Belastingdienst dragen wij geen BTW af en hoeven deze dus ook niet door te berekenen aan onze klanten. Hierdoor kunt u bij ons goedkoper uw inkopen doen maar krijgt u dus wel een factuur zonder BTW-bedrag.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Ja, dit kan zolang de bestelling nog niet is ingepakt of verstuurd. Stuur hiervoor zo snel mogelijk een e-mail naar info@minerals-and-more.nl

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dat?
Het kan zijn dat deze in de map met ongewenste e-mail of spam terecht is gekomen. Mocht u hem daar niet kunnen vinden en heeft u na 24 uur nog niets ontvangen, neem dan even contact met ons op via info@minerals-and-more.nl.

Kan ik de door mij bestelde artikelen retourneren?
Artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Dit kan alleen als de artikelen nog niet gedragen, compleet en onbeschadigd zijn. Neem daarvoor binnen 14 dagen contact op met ons op via info@minerals-and-more.nl, vermeld hierbij om welke artikelen het gaat, het bestelnummer en de datum van de bestelling. Hierna ontvangt u van ons een bevestiging en verder instructies voor de retourzending. Let hierbij op dat u het artikel goed verpakt, alleen onbeschadigde en voldoende gefrankeerde retourzendingen worden geaccepteerd. Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen krijgt u een bevestiging en wordt het aankoopbedrag op uw rekening teruggestort. Mocht u uw bestelling beschadigd ontvangen, stuur dan alstublieft zo snel mogelijk een email naar info@minerals-and-more.nl, dan zullen we kijken wat we voor u kunnen doen.
 
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik nu doen?
Helaas gebeurt het nog wel eens dat de post er een of twee dagen langer over doet dan de normale termijn van één werkdag. In dat geval moet u dus nog even geduld hebben. Wanneer het pakje een week na verzending nog niet is aangekomen, is het afhankelijk van de door u gekozen verzendmethode wat we voor u kunnen doen. Als u het aangetekend heeft laten verzenden, neem dan contact met ons op via info@minerals-and-more.nl. In het geval van standaard brievenbuspost zijn wij wettelijk niet aansprakelijk.
 
 
Afbeelding banner - adapted from JJ Harrison (jjharrison89@facebook.com) [CC BY-SA 2.5 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], from Wikimedia Commons
 

winkelwagen

winkelwagen is leeg

bekijk winkelwagen!
Onze laatste blog-post:

Minerals and More

KvK-nummer: 54907829

Btw-nummer: NL001155053B86

info@minerals-and-more.nl